• mathias  6. marts 2017

    OBS: Opdateringen vil blive rullet ud i løbet af uge 10-11

    Vi har en god håndfuld ændringer og tilføjelser med i denne version af Smartday.

     

     smartday-hm-kjørebok Ændringer i opgaveforløb

    For at forsimple løsningen og forhindre potentielle problemstilling , har vi lavet mindre justeringer i ordreforløbet. Som det fremgår af overstående figur, har vi nu klare opdelte ansvarsområder imellem planlæggeren og touch.

     

    “Venter” & “Aktiveret”

    Opgaven ejes af planlæggeren og kan frit flyttes rundt imellem ressourcer og områder.

     

    “Accepteret” til “Afventer”

    Opgaven ejes af manden i marken og kan ikke ændres fra planlæggeren. Husk, at du nemt kan kopiere opgaven (ALT + Flyt opgave)  til en ny mand hvis det er nødvendigt ved sygdom eller lignende.

     

    “Afsluttet” – (“Godkendt”)

    Opgaven ejes igen af planlæggeren. Hvis i bruger Godkendelsesmodulet, har i mulighed for at korrigere registreringerne inden endelig godkendelse.

    Så snart en opgave er afsluttet (eller godkendt) er opgaven låst og informationen sendt til jeres økonomisystem.

     

    “Sendt Hjem”

    Opgaver der sendes hjem (pga. sygdom eller lignende) ejes af planlæggeren. Herfra kan en opgave gen-aktiveres eller afsluttes, hvis den ikke længere er relevant.

     

    Fortsæt i morgen

    Når en mand i marken vælger at fortsætte en opgave, vil den nye opgave for fremtiden få status “Aktiveret” (frem for “Accepteret”). Det betyder, at planlæggeren stadig har mulighed for at flytte opgaven, inden den startes på den pågældende dag.

     

    Slet opgaven i planlæggeren

    Det er stadig muligt at slette en opgave fra planlæggeren. Men HUSK, at fortælle det til manden i marken, da alle registreringer han laver også vil blive slettet. Vi har også lavet en mere informativ beskrivelse i plan og i marken, så brugeren er bedre informeret om hvad det har af konsekvens:

     

    Smartday Planner
    Smartday Planner

    Smartday Touch

    Smartday Planner

     

     

     

     

    app_icon Mere information, når der er plads til det.

    Rigtig mange af jer benytter touch på tablets ellers PC’er. Så vi har forsøgt at bruge pladsen bedre. Fremadrettet vil i derfor kunne se projektnr./opgavenr. og evt. maskinnr. i opgavelisten.

    Smartday Touch

    Også i opgavelinier har vi tilføjet totalpris (med og uden moms)

    Smartday Touch

     

    app_icon Lageroptælling (kræver integration)

    Lageroptællings funktionen slås til i planen under “Moduler”. Modulet er gratis for Touch brugere (ikke tilgængelig med touch time)  men kræver en integration til jeres Økonomisystem.

     

    Smartday Touch

    Efter aktivering, vil i på Touch se en ny funktion kaldet “optælling”. Den fungere ganske enkelt.

    1. Vælg en lagerlokation du vil tælle op.
    2. Gennemgå lageret, og tilføj varerne via id / Scan/ eller søgemuligheden
    3. Tryk “Send Status” når du er færdig med optællingen.

     

    app_icon Lagerstatus (kræver integration)

    Lagerstatus, kræver også en integration til jeres Økonomisystem. Modulet er gratis for Touch brugere (ikke tilgængelig med touch time). I alt sin enkelthed, giver modulet medarbejderen i marken mulighed for at se lagerbeholdningen pr. lagerlokation.

    Lagerstatus, Smartday Planner                   Lagerstatus, Smartday Planner

    Dette er typisk interesant, hvis medarbejderen vil tjekke om en kollega i nærheden har varen, istedet for at køre til grossisten.

     

    app_icon Adresser i flere lande

    Det er nu muligt at oprette kunder med adresser i Holland, Finland, Schweitz, Ungarn & Polen