• mathias  19. oktober 2017

    I løbet af uge 42-43 lancerer vi næste genneration af “service enheder”. Derudover har vi en række forbedringer klar der gør brugen af Smartday endnu mere brugervenlig for alle brugere.

    app_icon Mobile service enheder

    Frem til idag, har Smartday fokuseret  på enheder der var stationære, som f.eks. kaffemaskiner eller gasfyr. Med vore nyeste løsning understøtter vi mobile service enheder, så som lifte, kraner eller andre maskiner der løbende skifter placering. De nye ændringer er vil også være ideelle til jer, der udlejer maskiner.

     

    Under “kunder” vises mobile service enheder på samme måde som altid. Kun et lille ikon indikerer om enheden er mobil   eller Stationær. Vælger man derimod en serviceenhed der er mobil vil man opleve at “Steder” kolonnen forsvinder. Istedet vises den direkte tilknytning imellem kunden og enheden. Med andre ord så gælder følgende tilknytning:

    Stationære service enheder:  Service enhed  <->  Sted <-> Kunde

    Mobile service enheder:         Service enhed (adresse) <-> Kunde

    En mobile enhed har sin egen adresse, denne kan opdateres løbende af både planlæggeren og i app’en så det passer med den konkrete opgave. På touch har vi i tillæg tilføjet en “hent adresse fra GPS” knap, så adressen kan opdateres med et enkelt klik.

     

        

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Enheder med indbygget GPS

    Hold fast, for nu bliver det smart 🙂 Hvis i har et af vores Guardsystems GPS produkter indbygget i enheden, så kan i koble den mobile service enhed direkte til GPS’en. På Touch kan man så med et enkelt tryk på  spore enhedens lokation og få “turn by turn” navigation direkte til den faktiske placeringen. Det betyder at manden i marken aldrig vil køre forgæves igen.

     

    Abonnement

    Den glædelige nyhed er, at ændringerne er inkluderet i det nuværende “service enhed modul” så det kræver ikke yderligere licenser hvis i allerede har dette aktiveret. Bruger i ikke service enheder idag, så kan det aktiveres under “moduler”. I er selvfølglig også meget velkomne til at  kontakte os for yderligere information.

    app_icon Forbedringer & Fejlrettelser

    Som altid har vi fokus på at forbedre brugeroplevelsen af Smartday. Ud over en række fejlrettelser har vi justeret touch kunde/sted/service enhed/projekt kartoteks kortene. Fælles for alle kort er, at funktionsknapperne er har flyttet plads til den nederste del. Her ses kunde kortet, med genveje til “ring til mobil”, “send email”, historik og vis på kort.

    På projektet har vi yderligere tilføjet genveje til det samlede projektoversigt for linier , filer  og tjeklister .

     

    Vi håber i for glæde af denne opdatering.

    Venlig Hilsen
    Hele Smartday Teamet