Bedre overblik, større frihed til medarbejderne og øget omsætning. Sådan oplever Total Entreprenøren ApS effekten af den Smartday-digitaliseringsløsning, som de på under et halvt år har fået succesfuldt implementeret i virksomheden.

 

 

 

 

 

Hos entreprenørvirksomheden Total Entreprenøren ApS, der blandt andet udfører byggemodning samt kloak-, jord-, beton- og anlægsarbejde i hele landet, foregik al registrering analogt, før virksomheden fik Smartday for blot et halvt år siden. Nu registrerer de timer på farten direkte i Smartday-appen.

Manglende overblik resulterede i ubetalte opgaver

”Før vi fik Smartday, foregik al planlægning mundtligt. Det var svært at danne sig et overblik over, hvem der lavede hvad, hvilket resulterede i, at mange små her-og-nu-opgaver ikke blev fakturerede, fordi de simpelthen blev glemt i farten.” Sådan beskriver administrativ medarbejder hos Total Entreprenøren ApS Susanne Klinke arbejdsprocessen, før virksomheden fik den cloudbaserede Smartday-løsning. Nu bruger medarbejderne systemet hver eneste dag.

Frihed til medarbejderne og overblik til arbejdsgiveren

Hos Total Entreprenøren ApS bruger medarbejderne Smartday-løsningen til at planlægge deres arbejdsdage, tælle arbejdstimer og fakturere kunderne. Når medarbejderne møder på arbejde, kan de se i Smartday-appen, hvilke opgaver der ligger til dem, hvorefter de selv kan planlægge deres arbejdsdag. Det giver medarbejderne større frihed og arbejdsgiveren bedre overblik.
”Når vores medarbejdere klikker sig ind på opgaver, tæller Smartday deres timeforbrug, og når opgaverne er afsluttet, bliver timeforbruget overført direkte til vores økonomisystem, hvorfra vi kan trække timerne ud til fakturaer til kunderne,” siger Susanne

Klinke, som er lettet over, at de får faktureret langt mere, end før de fik Smartday for et halvt år siden, og uddyber:
”I dag får vi betaling for alt, hvad vi laver for vores kunder. Sådan var det ikke for et halvt år siden.”

Smartday har betydet vækst og nye medarbejdere

Selvom det kun var optimering af selve planlægningen af medarbejdernes arbejdstid, der var grunden til, at Total Entreprenøren ApS fik Smartday, så har løsningen allerede efter et halvt år frigivet flere ressourcer og øget omsætningen.
”Vi oplever både, at vi udfører flere opgaver, fordi vi planlægger bedre, men vi giver også en meget bedre kundeservice, fordi vi kan tilbyde kunden et overblik over, hvad vi har lavet og fakturere dem, så snart opgaven er fuldført. Vi kan også se, at vores omsætning går opad, fordi vi fakturerer mere, og det skaber vækst – vi er faktisk allerede i gang med at rekruttere nye medarbejdere,” siger Susanne Klinke.
Selvom det var en stor omvæltning for Total Entreprenøren ApS at få integreret sine virksomhedsprocesser med Smartday-systemet, så kan selv de digitalforskrækkede medarbejdere se potentialet i digitaliseringen i dag, efter de har fået fingrene i systemet. I dag er der kun to medarbejdere i hele virksomheden, som endnu ikke er klar til den digitale forvandling.

”Vi har kun brugt Smartday i et halvt år og bruger endnu ikke alle funktionerne, men fremadrettet ville det være oplagt at bruge systemet til fx at få overblik over materialer,” siger Susanne Klinke.